1e 2 weken, toch maar een verhaal (TJE) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Heijden - WaarBenJij.nu 1e 2 weken, toch maar een verhaal (TJE) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Heijden - WaarBenJij.nu

1e 2 weken, toch maar een verhaal (TJE)

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Hi Everyone,

Ik zal toch ff een verhaaltje schrijven over wat ik tot nu toe allemaal heb meegemaakt.
Ten eerste natuurlijk de vliegreis van ik weet niet hoelang. Ik vloog de lucht in rond 22.45 uur. De eerste vlucht was rond de 12 uur, maar ging eigenlijk best snel. Het is wel raar hoor, om half 1 snachts krijg je nog warm eten, dan krijg je rond 9 uur sochtends ontbijt. Daarna nog 3 uurtjes en dan waren we in Singapore, waar het dan dus bijna avond is. Dus net je ontbijt op en het is alweer avond. In Singapore aangekomen, moest ik mezelf ongeveer 3,5 uur vermaken. Er stonden computers waar ik gratis op internet kon, dus daar maar even gebruik van gemaakt. Daarna nog een rondje gelopen op het vliegveld, was best groot en veel winkels, maarjah, ik had geen Singapore's geld, dus wordt lastig om iets te kopen. Maar beter ook denk ik. Ik dacht, ik ga ff lekker een filmpje kijken op mijn laptop. Ik mijn wereldstekker tevoorschijn gehaald, past mijn stekker van mijn laptop er niet in. Balen! Dus toen maar mensen gaan kijken, ook best grappig. Inchecken voor vlucht 2 van ongeveer 8 uur. Deze vlucht duurde voor mijn gevoel veel langer, kon ook niet meer slapen, misschien was dat het probleem. Maargoed, ik heb het doorstaan. Aangekomen in Australie had ik heel wat verwacht van die douane en alles, maar dat viel me zwaar tegen. T stelde echt niks voor. Ik moest in het vliegtuig een papiertje invullen met gegevens waar ik heen ging en alles. Dit moest ik laten zien, kreeg een stempel in mijn paspoort (Yeah eindelijk een stempel), koffer ophalen, nog een keer kaartje laten zien en naar de uitgang. Ik had voordat ik vertrok een foto van mezelf met mn koffer gemaakt en gestuurd naar mijn gastgezin gestuurd zodat ze me beter konden vinden. Ik stapte door de uitgang en gelijk kwam de moeder van de kinderen op me af lopen, dus dat was mooi. In de auto en op naar het huis. Het was rond 7 uur 's ochtends toen we bij het huis aankwamen, dus de kinderen waren al wakker, kon ik gelijk kennismaken. Het zijn ERG luidruchtige kinderen. Ze gillen en schreeuwen bij alles wat ze doen. 'S ochtends zijn we naar een park geweest, 's middags zijn we bij een voetbalwedstrijd wezen kijken van hun vorige au pair. Zij was er nog de eerste week dat ik er was, dus kon ze me alles een beetje vertellen hoe en wat enzo. Daarna ben ik ff op bed gaan liggen. Om half 8 werd ik wakker en stond er een bord met eten klaar. Daarna ben ik eigenlijk weer naar bed gegaan. De volgende dag ging de wekker om 6 uur, ik dacht gelijk maar mee draaien, hoe eerder ik het oppik. Dus 's ochtends de lunchtassen voor de kinderen klaar maken, ze laten ontbijten, aankleden, was ophangen, bedden opmaken dat soort dingen dus. Tussen 8 uur en half 9 worden de kinderen opgehaald of worden ze weggebracht door moeders. De oudste Eliza van 5 gaat 5 dagen naar school, de middelste Ava van bijna 4 gaat 4 dagen naar de creche en de jongste Harry van 2 jaar gaat ook 4 dagen naar de creche. Met de andere au pair Anna ben ik toen naar Bondi Beach gelopen en weer terug. Supermooi! Bondi Rescue is hier opgenomen (had ik zelf nog nooit van gehoord, maar ben t nu aan t kijken). Op de terugweg langs een park gelopen met een fantastisch uitzicht, de brug en het opera house kon je vanaf daar zien (zie foto). Rond half 5 kwamen de kinderen terug. Om 5 uur hebben zij avond eten en daarna gaan ze in bad. Daarna kunnen ze nog even tv kijken en tussen half 7 en 7 uur gaan ze naar bed. Een standaard ritueel dus, maar iedere dag weer crisis, de een wil geen avond eten, de ander wil niet in bad, de ander wil weer niet aan of uitkleden, en gillen dan he, niet normaal. Maar goed, om half 8 liggen ze op bed. Dinsdag relaxed dagje, niet zoveel gedaan, buiten het ochtend en avond ritueel om. Woensdag zijn we met de moeder en Ava naar een paardenboerderij geweest. Enig al die paarden:S. De moeder heeft daar een eigen paard en Ava mocht wat rondjes rijden op een pony. Op de terugweg langs de mac gegaan, dit was bizar, maar zal later uitleggen waarom. Donderdag ben ik met Anna naar de City geweest. Eerst zijn we naar een giga indoormarkt geweest, ik heb hier een charming rugzak gekocht. Moet toch ergens me spullen in kwijt als ik ergens heen ga. Daarna langs Darling Harbour gelopen, dit schijnt 's avonds erg gezellig zijn, moet ik nog even gaan uitvinden dus. Vervolgens naar het Opera house gelopen en wat fotos gemaakt natuurlijk, hier is ook een mooi uitzicht op de Harbour Bridge. Met de Ferry zijn we weer terug gegaan naar huis. Vrijdag zijn we naar Bondi Junction geweest. Hier heb ik een Australische bankaccount geopend, dus ik heb nu ook een Australische pinpas. Bondi Junction is een groot winkelgebied met een heel groot winkelcentrum, echt zooooveeeeeel winkels, niet normaal. Moet moeite doen om niet te verdwalen. Zaterdag zijn Anna en ik met de kinderen naar een museum geweest. Dit was in eerste instantie een drama, we konden namelijk geen parkeerplek vinden. Ik denk dat we ongeveer 1,5 uur (en dat is niet overdreven) hebben gezocht naar een parkeerplek. Uiteindelijk heeft Anna mij met de 2 meiden afgezet bij het museum en ben ik vast met ze naar binnen gegaan. Anna kwam later met Harry wanneer zij een parkeerplek had gevonden. Rond een uurtje of 1 zijn we weer terug naar huis gegaan. Harry slaapt nog smiddags, dus die is thuis naar bed gegaan. De meiden zijn vervolgens met moeders gaan wandelen naar het huis van oma. Ik had dus ff een vrij uurtje, lekker. Zondag had ik afgesproken met wat meiden van Facebook. Zij zijn ook au pair in Sydney. Zondag was ook City 2 Surf, dat is een harloopwedstijd van ong. 14 km met ong. 80.000 deelnemers. We hadden afgesproken bij Bondi Beach, hier was de finish van City 2 Surf. En je kun wel bedenken, het was natuurlijk GIGA druk, maar wel weer gezellig. We hebben wat rondgelopen en rondgekeken en wilde vervolgens ergens iets drinken, maar je voelt t al aankomen, alles zat natuurlijk vol. We zijn naar Bondi Junction gelopen (waarvan we dachten dat het dichtbij was, maar was toch wat verder weg:S). Daar hebben we in het hele grote winkelcentrum geluncht en wat gedronken. Daarna ging iedereen weel zo'n beetje richting huis. Ik ben toen nog met 2 andere meiden naar 1 van hun huis meegegaan en daar nog een kopje thee gedronken en gekletst enzo. Was een gezellige middag en leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Maandag begon mijn eerste echte werkweek dan. De wekker ging om 6.00 uur, gelijk eruit en aankleden. De kinderen komen 1 voor 1 naar beneden en ik maak ontbijt en de lunchtassen klaar. Vervolgens aankleden en hup in de auto. Klink allemaal heel makkelijk, maar dit gaat gepaard met een HOOP geschreeuw en gekrijs. Maandag en dinsdag heb ik overdag niet zoveel gedaan. Veel achter mijn laptop om dingen uit te zoeken. Als ik ergens heen wil, moet ik eerst goed van tevoren uitstippelen hoe ik daar moet komen, hoelaat de bus gaat, hoe ik terug moet enzovoort. En als ik thuis ben, geef ik natuurlijk ook geen geld uit, dat scheelt aangezien het hier super duur is. Woensdag was het tijd voor mijn eerste sportieve activiteit. Ik heb me aangemeld bij een Netball Club. Netball speel je met 7 spelers per team en 1 veld verdeeld in 2 delen. Iedereen in het veld heeft een aparte functie die met letters wordt gesymboliseerd op een hesje die je aan krijgt. Hier zitten ook weer regels aan in welke delen van het veld je mag lopen en welke niet. Ook moet je ong. 1 meter afstand houden om je armen te mogen gebruiken bij het verdedigen. Woensdagochtend om 11.45 uur was er een wedstijd en ik moest er om 11.30 uur zijn. Ik dacht, laat ik voor de zekerheid een korte broek en een t-shirt meenemen voor het geval dat. Nadat ik het uiteindelijk gevonden had, kwam er iemand naar me toe en vroeg of ik ook al kon spelen. Nog nooit netball gespeeld, maar had wat filmpjes op youtube gekeken, dus waarom ook niet niet. Ik me supersnel omgekleed en kon gelijk het veld in. Ik was Wing Defence en moest de Wing Attack verdedigen. Het ging nog best aardig, al zeg ik het zelf. Een wedstrijd duurt 4x 10 minuten, dus niet zo lang, maar ik was wel moe;) Ik had ook geen goede schoenen, dus had alleen me all stars bij me om op te spelen, is niet echt een aanrader. Maar was zeker een geslaagde ochtend, leuke sport om te doen, dus ga volgende week weer.
Nu is het donderdag en zit ik weer ff achter mn laptoppie, de kinders zijn er niet en ook moeders is op pad. Vaders werk 5 dagen in de week, dus die is er overdag ook nooit. Wat nog wel grappig is om te vertellen is dat dat deze familie altijd heel gezond eet. Ze drinken hier alleen maar water en soms thee. Ik drink dus de hele dag thee;) Ook hebben ze alleen maar organisch eten in huis, organische snacks voor de kinderen en heeeeeel veeeeeeel fruit. Om nog even terug te komen op het Mac verhaal, nu snap je waarom dat bizar was, Mac is natuurlijk verschrikkelijk ongezond en ik kon niet begrijpen waarom we daar langs gingen, niet dat ik dat heel vervelend vond hoor;) Ook hebben we 2 huisdieren, Sparkles de kat en CloClo de (kleine, lelijke) hond. Verder ben ik hier veel met de was bezig, aangezien die bijna 24/7 aanstaat, en dan klagen over een dure energierekening die op de mat valt. Maar goed, dat is niet mijn probleem. Aanstaande zondag staat een uitje naar de Blue Mountains gepland met de 2 andere meiden waar ik vorige week zondag mee was. Ook heb ik een pas aangevraagd waarmee ik het hele jaar bij verschillende attracties in Australie en Nieuw-Zeeland naar binnen kan, zoals het Wildlife en SeaPark en nog een paar. Kortom, ik vermaak me hier nog wel even.
Wat een kort verhaaltje moest worden, is toch een lang verhaal geworden. Sorry!

Liefs, Melissa

  • 16 Augustus 2012 - 09:20

    Mathilde:

    Hoi hoi Melissa,
    Wat ontzettend leuk om dit verslag te lezen! Blijf dat gerust doen, dan blijf ik ze lezen, haha.
    Echt superstoer van jou om dit te ondernemen!!!

    Heel veel succes nog met je verdere reis. Liefs Mathilde

  • 16 Augustus 2012 - 10:38

    Rindert Postma:

    Volgens mij heb je het wel naar je zin melis daar in down onder leuk ver slag.


  • 16 Augustus 2012 - 11:25

    J. Van Deest:

    Dat was een verrassing. Een uitgebreid verslag van je eerste tijd down under. Leuk geschreven. Wordt vast wel wat met die kinderen, als ze aan je gewend zijn. Goed dat je thuis al vaak had geoefend op wassen en strijken. Ik ben enorm trots op je ondernemingslust.

  • 16 Augustus 2012 - 13:11

    Helga:

    hi melis, zo te lezen gaat het allemaal goed daar down under! tuurlijk is het wennen maar
    dat is niet zo verwonderlijk lijkt mij. laat vooral zo af en toe is wat van je horen.
    je gaat toch geregeld door mijn gedachten dus dat is dan fijn, snappie?
    héél veel succes, plezier en werkse verder en vooral geniet ervan, ben best trots op
    mijn nicht!!! liefs uit bodegraven helga

  • 16 Augustus 2012 - 19:08

    Cor Van Der Heijden:

    Ha die Melissa.
    Met zo,n reisverslag daar kunnen we wat mee. Erg lief dat je dit doet hoor en zo blijven op de hoogte van je belefenissen in Sydney. Ik ben trots op je. Opa .

  • 16 Augustus 2012 - 21:12

    Simone Van Der Heijden:

    He wijffie, mooi verslag heb je gemaakt.Goed van je, dat je bent gaan sporten.Met die kids komt het wel goed,jou kennende. Fijn om te zien dat iedereen zo leuk reageert op je verslag.Spreek je morgen.Liefs!!

  • 16 Augustus 2012 - 21:43

    Erik:

    gaaf verslag , graag nog meer.

    o ja kijk je wel uit voor die brede badmeesters op Bondi beach .

    liefs je pa

  • 17 Augustus 2012 - 17:17

    Yolande Roso:

    Hoi Melissa,

    via facebook van Marjan kwam ik bij jouw verslag terecht. Wat leuk om te lezen dat je het dagelijkse leven zo snel oppikt. En wat goed van je! Het is fijn om te lezen hoe het je in Australie vergaat. Keep up the good work!

    Groetjes,
    Yolande (schoonzus van Marjan)

  • 18 Augustus 2012 - 17:08

    Kimberley Humme:

    Superleuk om te lezen! Echt super
    tof dat je dit doet! Veel plezier en succes
    met die gillende kids ;-)

    Groetjes kimberley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 3845

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 24 Mei 2013

Au pair in Sydney, Australia

Landen bezocht: