Vanalles wat! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Heijden - WaarBenJij.nu Vanalles wat! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Heijden - WaarBenJij.nu

Vanalles wat!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

27 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Hi!

Verhaal 2 alweer, ik ga toch maar proberen om het een beetje bij te houden, maar ik beloof niks voor de nabije toekomst;) Ten eerste wil ik jullie echt super bedanken voor alle leuke reacties, wordt ik erg blij van, is erg leuk om te lezen. Dus blijf zo doorgaan!

Vele van jullie hebben vast mijn foto van mijn chocola verzameling gezien op facebook. Ik ben denk ik toch soort van verslaafd aan chocola. Maar dat is best lastig hier aangezien ik geen 5 dollar voor een reep chocola ga betalen. Maar ik heb de oplossing gevonden voor dit probleem! Ik wist dat hier Aldi's zijn, dus heb ik Aldi Sydney gegoogled en gevonden. Alleen de dichtstbijzijnde was ongeveer 1,5 uur met de bus, maar goed, ik heb er wel wat voor over. Dus ik met me routebeschrijving op zoek naar de Aldi en uiteraard gevonden. Dus gelijk maar wat ingeslagen voor de komende maanden. In de rij bij de kassa raakte ik aan de praat met een vrouw met een baby, ze vroeg wat ik deed, omdat ik zoveel chocola op de band had liggen. Dus ik het verhaal uitgelegd, zegt ze, maar er zit een Aldi op een kwartiertje van jou huis hoor! Grrrr.... Fijn dat google dat ook weet. Maar ze heeft het adres opgeschreven, dus de volgende keer maar een kwartiertje met de bus.

Zaterdag was het verjaardagsfeestje van Ava. Fantastische dag, uch uch. Uiteraard ging mijn wekker weer om kwart voor 6. De ochtend doorgebracht met de kids en om kwart voor 10 richting de plek waar het feestje plaats zou vinden. Ze hadden een soort plek gehuurd waar de kinderen werden geëntertaind, ze hadden disco, gingen verven, spelletjes doen en cupcakes eten (die waren trouwens superlekker). Maar lekker makkelijk, de ouders hoefden niks te doen, maar ze verwachtten wel van mij dat ik wat ging doen. Om half 12 was het EINDELIJK afgelopen, op naar huis en de kado's uitpakken. 'S middags ging de vader op bed liggen en de moeder ging er ook vandoor. Ik was dus beneden met de meiden, we hebben wat geknutseld en gedaan. Was verder een gezellige middag, dat verbaasde me, het ging best goed, ze gedroegen zich aardig. Maar was blij toen het bedtijd was, de meiden gingen met oma mee om daar te slapen en moeders bracht de jongste naar bed.

De volgende dag had ik een uitje naar de Blue Mountains gepland met een aantal andere au pairs! Was een super leuke dag, heerlijk even een dag zonder kinderen. Ik denk dat ik elke zondag maar iets moet plannen, zodat ik lekker een dagje zonder kids mee maak in de week, heerlijk. Mijn wekker ging al om half 6, ik moest de bus van half 7 hebben naar het Centraal station. Daar had ik afgesproken met de anderen. Om 8.20 in de trein en 2 uur later arriveerden we bij de Blue Moutains. We zijn met een bus naar een plek gegaan waar we in een soort hokje over een kabelbaan door de Blue Mountains gingen, daarna naar beneden met een karretje dat 180 graden naar beneden ging, supercool! Daarna een wandeling door de bossen met de eucalyptusbomen. Het was wat koud, maar verder was het supermooi weer, lekker zonnetje (ze hadden sneeuw opgegeven, dus we hadden geluk). Door de zon werd het nog mooier. Daarna met een kabelbaan weer omhoog en weer de bus in om naar een andere plek te gaan. Daar weer een wandeling gemaakt, deze keer echt door de bush bush, leuk, en weer supermooie uitzichten! Om 4 uur hadden we de trein terug en om 6 uur waren we weer in Sydney. Ff wat opgezocht om te eten en opzoek naar de bus terug naar huis. Toen dacht ik dat ik iets herkende, dus ik stapte dus bus uit, bleek dus de verkeerde stop te zijn:S Moest ik dus nog 50 minuten lopen, uiteindelijk om 20.10 thuis, dus viel nog mee. Daarna douchen en naar bed. Maandag begint de werkweek weer om 5.45 uur.

Woensdag was het weer tijd voor een partijtje netball. Ik was te vroeg, maar het team voor mijn team had nog een speler nodig, ik heb dus 2 wedstrijden gespeeld, goed voor conditie, maar niet echt goed voor me voeten zonder goede schoenen. Maarjah, ik ook geen geld uitgeven aan schoenen die ik maar 5x aantrek, dus dan maar pijn lijden. Donderdag had ik met een meisje afgesproken om naar het Wildlife Park in de City te gaan. Ik heb een pas aangeschaft waarmee ik onbeperkt in dit park, 2 aquariumparken, Madame Tussauds en the tower kan. Het Wildlife Park bleek erg klein, we waren er met een uurtje weer uit. Daarna zijn we naar Madame Tussauds gegaan. Beetje jammer dat 80% van de beelden Australiërs zijn die wij allebei niet kennen en ik moet toch zeggen, de beelden in Hollywood waren mooier (wat erg dat ik dit kan vergelijken op deze manier;). Hierna moest zij weer naar huis en ben ik nog en aquarium ingegaan, ik was er nu toch. Ook dit stelde niet echt veel voor, maar wel leuk om ff doorheen te lopen en echte haaien gezien. Vrijdag had ik met 3 meiden afgesproken om ergens een koffie (warme chocolademelk) te drinken. Het leuk om verhalen te horen van andere au pairs en om over dingen te kunnen praten die je allemaal gemeen hebt. Zaterdag was weer een lange dag. Opstaan om 6 uur, maar rond half 9 waren alle kinderen de deur uit. Rond half 12 kwam Harry terug en heb ik de rest van de middag met hem doorgebracht. We zijn gezellig naar het park en het strand geweest. Het gaat steeds beter, hij accepteert steeds meer.

Zondag had ik met drie meiden afgesproken op het Centraal Station om naar het Featherdale Wildlife Park te gaan. Nadat we iedereen hadden gevonden, kaartje gekocht en in de trein. Daarna moesten we nog een half uurtje lopen en toen waren we er. Het was ook best lekker weer, gelukkig. Mijn hostmum had verteld dat je hier kangaroes kon voeren en koala's kon knuffelen. Dit was ook zo! Echt supervet! Die kangaroes (of wallabies, ik weet het verschil niet) zijn ZOOOO schattig. En die koala's zijn ZOOOO lief en zacht! Er waren ook een heleboel verschillende volgens, pinguïns, krokodil en nog wat Australische dieren. Was een erg geslaagde dag.

Maandag moest ik Harry uit bed halen wanneer die wakker was. Dit was HALF 6:S. Maargoed, blij toen het half 9. 'S ochtends had ik afgesproken met een meisje om ergens koffie te drinken (warme chocolademelke met een brownie, heel vervelend). Was erg gezellig. Nu is het maandagmiddag en komen de kinderen alweer bijna thuis. Net even de foto's op Facebook geupload, schrik niet, ik het erg voor toerist gespeeld. Voor van de week staan er ook weer wat dingen op de planning, maar dat komt de volgende keer wel weer!

Doeii!

  • 27 Augustus 2012 - 10:08

    Erwin:

    Hoi Melissa,
    Je schrijft erg leuke verslagen, het geeft ons een heel goed beeld van wat je zoal doet daar down under.
    Het is ook goed om te lezen dat de kinderen je steeds meer gaan accepteren.
    Blijft ons verblijden met je reisverslagen, wij lezen ze met veel plezier.

    groeten van Erwin

  • 27 Augustus 2012 - 10:12

    Erwin:

    Melissa,
    Misschien is het leuk voor iedereen die je volgt om ook in deze verslagen wat foto's te uploaden.
    Doeg

  • 27 Augustus 2012 - 10:44

    Kimberley Humme:

    Leuk!! Nog steeds jaloers.... ;-)

  • 27 Augustus 2012 - 22:43

    Helga:

    Hai melissie, Fijn dat de aldi ook op een kwartiertje te bereiken is!! Hihi
    Heb je avontuur weer met veel plezier gelezen. Echt een gek idee dat het winter bij jou is!
    De foto's geven een goed beeld van alles en ondanks dat het misschien niet altijd soepeltjes verloopt met de kids, kom je ook op plaatsen waar ik waarschijnlijk nooit zal komen. Echt gaaf hoor!!
    Succes maar weer verder en tot het volgende verslag en/of foto's. kijk ernaar uit!
    Dikke xxx

  • 29 Augustus 2012 - 14:05

    Harriet:

    Hoi Melissa,
    Toch maar wat op internet gezet!!!
    Wat leuk om te lezen. Hopelijk volgen er nog meer verslagen. Enne, respect hoor wat je allemaal onderneemt. Ik lees ze wel veilig vanaf de bank (maar ben eigenlijk stiekem een beetje jaloers)
    Groet Harriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3841

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2012 - 24 Mei 2013

Au pair in Sydney, Australia

Landen bezocht: